Kennisportfolio H1

Recht
Overeenkomst -> koop -> consumentenkoop:
1. Betrokkenen
2. Sprake v overeenkomst? (6:217 + 3:33)
3. Sprake v koop? (7:1)
4. Sprake v consumentenkoop? (7:5)

Contractuele overeenkomst op afstand -> (6:230g lid 1 sub e)
1. Pre-contractuele fase:
-> 3:15d   + 6:227b lid 1 + 2   + algemene voorwaarden

2. Totstandkoming overeenkomst
-> tm consumentenkoop hetzelfde + 6:227c lid 2   + acceptatie algemene voorwaarden

Acceptatie algemene voorwaarden:
-   6:231 BW > consument is online gebruiker
-   6:233 BW > AV vernietigbaar als gebruiker niet de mogelijkheid is gegeven aan gebruiker om AV te kunnen lezen
-   6:234 lid 2 BW > voldaan als:
    Via elektronische weg ter beschikking gesteld
     Mogelijkheid tot opslaan 
     Mogelijkheid tot later weer inzien/ gemeld dat online in te zien zijn anders vernietigbaar
        

      3. Nakoming overeenkomst
-   Ontbindingsrecht > 6:230o BW
 Zonder reden
 Binnen 14 dagen (goed: vanaf ontvangst, dienst: vanaf acceptatie aanbod)
Tenzij uitzondering: 6:230p BW
Niet nakoming = non-conformiteit

 Marketingcommunicatie
1.      Situatie       Analyse -> wat is communicatieprobleem?
2.      Doelgroep      Segmenteren? Hoe ziet doelgroep eruit?
3.      Doelstelling   Kennis/Houding/Gedrag?
4.      Strategie      Hoe?
5.      Evaluatie      Doelstelling behaald? + evt bijsturen
      
      Bedrijfeconomie
    Dekkingsbijdrage = verkoopprijs - variabele kst
    BEA = totale cnst kst/verkoopprijs - variabele kst pp 
               = constante kst/dekkingsbijdrage 
      BEO = BEA x verkoopprijs
      BEP meerdere producten:
      1.  Pakketjes maken -> bij begrote aantallen
      2. Berekenen contributiemarge per pakket
- Eerst per product
-  Dan per pakket
3    3. Bereken BEA: constante kst/cm per pakket = aantal pakketjes
4    4. Bereken BEA per product: aantal pakketjes x aantal producten per pakket
5    5. Bereken BEO: BEA per product x verkoopprijs per product

      Verkoopverschillenanalyse:
      Picture


        Management
     Picture
      Verschillende typen structuren die een organisatie kan hebben. Hierbij zijn steeds andere onderdelen belangrijker (en dus groter/opvallender)

     Marketing
     Picture
     Stimulus respons model: hierbij gaat het om wat de koper beïnvloed tot een aankoop, hoe deze gemaakt wordt en wat de gevolgen van de reactie zijn.
Picture
       Het besluitvormingsproces van de koper. Deze fasen loopt een koper door als hij een aankoop gaat doen.
      De 4 P's bij marketingprikkels kunnen worden aangevuld met de volgende:
      Publiek, presentatie, fysieke distributie en personeel.


Reacties

Populaire posts